5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununda 14/01/2016 tarihinde yapılan değişiklik ile Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı uygulamasına 01/01/2017 tarihinden itibaren geçilmiştir. Yeni kimlik kartlarında kişinin kimlik bilgileri, biyometrik verileri ve elektronik sertifikaları yer almaktadır. Kimlik kartı müracaatı için 02/01/2017 tarihinden itibaren yurt içinde; Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü web portalı üzerinden ya da Çağrı Merkezi (Alo 199) aracılığıyla randevu alınarak veya randevusuz olarak nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılacaktır. Vatandaşlarımız herhangi bir nüfus müdürlüğüne kimlik kartı müracaatında bulunabileceklerdir.
 
Kimlik kartı başvurusu;
 
-Nüfus cüzdanı veya kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge (uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı, basın kartı veya muhtarlıkça düzenlenmiş talep belgesi gibi)
 
-Bir adet biyometrik fotoğraf ile yapılır. (Son altı ay içerisinde ön cepheden çekilmiş (5x6) ebadında, alın-yüz ve çenenin açık olduğu, arka fon renginin beyaz olduğu, gözlüklü fotoğraflarda saydam camlı, baş örtülü fotoğraflarda alın, yüz, ve çenenin açık olduğu)
 
-On beş yaşını bitiren kişilerin bizzat başvurmaları gerekmektedir.
 
-Bir defaya mahsus olmak üzere herhangi bir sağlık kuruluşundan kan grubunu gösterir belge ibraz edilmesi gerekmektedir. Kimlik Kartlarının değişim işlemi esnasında vatandaşlardan 16 TL, kimlik kartını kaybedenlerden 32 TL kart ücreti alınacaktır.
 
-Yeni doğan çocuğunu 1 aylık süre içerisinde yazdıran vatandaşlarımızdan kimlik kartı bedeli alınmayacaktır.
 
-15 yaşını doldurmayan vatandaşların biyometrik verisi alınmayacağından veli-vasi veya resmi vekilinin başvuru yapması yeterli olacaktır.
 
-İşlemler 3 yıllık süre içerisinde tamamlanacağından vatandaşlarımızın bu süreçte acele davranmalarına gerek bulunmamaktadır.
 
-Eski nüfus cüzdanları geçerliliğini 3 yıl koruyacak olup, bu süre içerisinde vatandaşlarımız  mevcut nüfus cüzdanları ile  kamu kurum ve kuruluşlarında işlem yaptırmaya devam edebileceklerdir.
Vatandaşlarımızın Alo 199 veya ekimlikrandevu.nvi.gov.tr portalı üzerinden randevu alarak nüfus müdürlüklerine gitmeleri sıra beklememeleri için uygun olacaktır.
 
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
 
 
DÖRTYOL KAYMAKAMLIĞI 
 
Adres :Abdi İpekçi Cd.DÖTYOL
Telefon :0 (326) 712 12 20
Fax :0 (326) 712 18 23
E-Posta :dortyol@icisleri.gov.tr
 
 
 
 
Sitede yer alan veriler bilgi amaçlı olup resmi nitelik taşımamaktadır. 2015 © Her hakkı saklıdır.