T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
YABANCI UYRUKLULARIN İKAMET İŞLEMLERİ
İlimizde ikamet eden, çalışan, öğrenci, daimi ikameti, haymatloz, mülteci, 1951 Cenevre sözleşmesine göre ikametli, gayri muntazam iltica talebi tetkik edilen yabancı ve geçici barınma gibi şahıslar ikamet amirliğine gönderilerek fişine bakılır, yabancının adına dosyası çıktıktan sonra arşivimizdeki ana dosyası incelenerek sakıncalı durumu rastlanmadığı takdirde işleme başlanır.
İlimizde faaliyet gösteren Turizm işletme belgesine haiz işyerlerinde çalışacak olan yabancı Dış Temsilciliklerimizden çalışma vizesi alarak yurdumuza gelmesi gerekir veya iş yeri istenilen izni alır. Bu izine istinaden Bakanlığımız sakınca görmezse çalışmak üzere ikametine izin verir.
Haymatloz, mülteci, iltica talebi tetkik edilen yabancı tabiiyet durumu gayri muntazam, 1951 Cenevre sözleşmesine göre mülteci veya geçici doğrultusunda hareket edilir.
VATANDAŞLIK MASASI
Vatandaşlık masasında Türk vatandaşlığına alınmak isteyen yabancı uyruklu şahıslar ve Türk vatandaşı iken başka bir ülke vatandaşlığına geçmek isteyenlere ilgili işlemler yapılır.
Vatandaşlık masası, gelen bu emre istinaden;
1- Şahısları adreslerinden davet ederek önce Kimlik Tespiti ve Olay Yeri İnceleme Şube Müdürlüğüne parmak izlerinin aldırılması için yazı ile gönderir.
2- Parmak izinden gelen şahıslar şubemiz Fiş Tahdit Arşiv Büro Amirliğine ilişik kaydı için gönderilir.
3- Yabancı ile Türkiye’ye ilk olarak ne sebeple, hangi tarihte, hangi hudut kapısından giriş yaparak geldiği, ülkemizde neye istinaden ikamet izni aldığı, ne kadar ikamet ettiği hususlarında yazılı mülakat yapılır.
GÖÇ MASASI
Göç masasında, yurt dışında bulunan ve Türk soyundan olup Türk kültürüne bağlı akrabalarının yurdumuza serbestçe girebilmeleri için;
Göç Masasında Yapılacak işlemler sırasıyla,
1- Yurtdışında bulunan yakınlarının yurdumuza serbest göçmen olarak davet eden vatandaşlarımız ilk başvurularını Köy hizmetleri İl Müdürlüğüne yaparlar.
2- Köy Hizmetleri İl Müdürlüğü davet eden ve gelecek olan şahıslar hakkında tanzim ettiği soruşturma fişlerini şubemize gönderirler. Anılan fişler doldurularak Köy Hizmetleri İl Müdürlüğüne iade edilir.
3- Köy Hizmetleri İl Müdürlüğü tekamül eden evrakları İçişleri Bakanlığına sunar.
4- İçişleri Bakanlığı aynı şahıslar hakkında Valiliğimize gerekli tahkikatın yapılarak neticesinin bildirilmesi için emir gönderir.
5- Emre istinaden; Davet edenler ve ülkemize gelmek isteyenlerin ilişik kayıtlarının bulunup bulunmadığı, Güvenlik, Asayiş, Mali ve Narkotik Şube Müdürlükleri ile Genel Bilgi Toplama Büro amirliğine yazılı olarak sorulur.
6- Gelen cevaplar neticesi tahkikat hakkında İçişleri Bakanlığına bilgi verilir.
Bu yazışmalar neticesi göçmen adayı bulunduğu ülkenin Türk temsilciliğinden göçmen vizesi alarak yurdumuza gelir.
Ülkemize Gelen Şahıslar Hakkında;
1- Dilekçeleri alınır.
2- Kimlik Tespiti ve Olay Yeri İnceleme Şube Müdürlüğünce parmak izi ve fotoğrafları aldırılır.
İşlemlerin sonuçları Köy Hizmetleri İl Müdürlüğü ve MİT Bölge başkanlığına yazılır. MİT görevlilerince yazılı mülakat yapıldıktan sonra Köy Hizmetleri İl Müdürlüğüne şahıslar evrakları ile birlikte müracaat ettirilir ve anılan İl Müdürlüğünce kendilerine Muhacir Kağıdı verilir. Şahısların durum ve temaslarının kontrol altına aldırılması için ikamet ettikleri İlçe Emniyet Müdürlüğüne yazı ile yazılır.
4- Yabancının suç kaydının bulunup bulunmadığı;
a- İstanbul C.Başsavcılığına
b- İstihbarat Şube Müdürlüğüne
c- Terörle Mücadele Şube Müdürlüğüne
d- Narkotik Şube Müdürlüğüne
e- Asayiş Şube Müdürlüğüne
f- Genel Bilgi Toplama Büro Amirliğine, yazılı olarak sorulur.
Tahkikatı tamamlanana evrak İçişleri Bakanlığı’na arz edilir. 403 Sayılı Türk Vatandaşlığı kanuna göre Yabancı Uyruklu şahısların Türk Vatandaşlığına alınmaları için Türk soylu olanlara en az 2 yıl Türk Soylu olmayanlara ise 5 yıl Türkiye'de kesintisiz ve kanuni ikamet etmiş olma şartı getirilmiştir. Kanunun getirdiği bu hükümden dolayı vatandaşlık tahkikatlarında Yabancı uyruklu şahısların soy durumlarını tespiti büyük bir önem arz etmektedir. Bu tespit Yurt dışındaki temsilciliklerimizce yapılmaktadır. Ancak Irak’ta temsilciliğimizin bulunmaması sebebi ile Irak vatandaşlarının soy tespit işlemleri İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün 22.02.1993 gün ve 27525 sayılı genelgeleri uyarınca Şubemiz tarafından yapılır.
İLTİCA MASASI
İltica masasında, ırk, dini, milliyeti, belli bir toplumsal gruba siyasi düşünceleri nedeni ile takibata uğrayacağından hak olarak korktuğu için Vatandaşı olduğu ülke dışında bulunan ve vatandaşı olduğu ülke himayesinden istifade edemeyen veya korkudan dolayı istifade etmek istemeyen yada uyruğu yoksa ve önceden ikamet ettiği ülke dışında bulunuyorsa oraya dönmeyen veya korkusundan dolayı dönmek istemeyen
Yabancılarla ilgili işlemler yapılır. Yapılacak işlemler sırasıyla ;
A- İltica Eden Şahıslardan İstenen Belgeler;
1- Dilekçe (Valilik Makamından Havalesi)
a- Legal giriş yapmış ise bulunduğu il Valiliğine
b- İllegal giriş yapmış ise giriş yaptığı il Valiliğine 5 gün içinde
2- 2 suret Pasaportunun tercümesi ve fotokopisi
3- 2 suret kimlik tercümesi ve fotokopisi
4- Mahalle Muhtarlığından ikametgah ilmuhaberi
5- 4 adet fotoğraf
B- İltica Eden Şahıslar Hakkında Yapılan İşlemler;
1- İltica talebinde bulunan yabancılara ait evrakla kayda alınarak dosya açıldıktan sonra şahıslar fotoğraf ve parmak izi aldırılmak üzere kimlik Tespit ve Olay Yeri İncele Şube Müdürlüğüne gönderilir.
2- Parmak izinden gelen şahısların Mülteci-Sığınmacı kayıt formları doldurulur.
3- Mülteci- Sığınmacı kayıt formları doldurulduktan en az 2 gün sonra Mülteci-Sığınmacı mülakat formu doldurulur.
4- Bu işlemler yapılırken şahıslara kendi el yazıları ile Mülteci Sığınmacı mülakat formları doldurtulur.
5- Tekamül eden dosya İçişleri Bakanlığına arz edilir ve gelen emre göre hareket edilir.
C-İllegal Yollardan Yurdumuza Giriş Yapıp Üçüncü Ülkeye Vize Temin Eden Şahıslar Hakkında Yapılan İşlemler;
1- Şahısların dilekçeleri Lasse-Passe ve vize fotokopileri alınır.
2- Şahısların Şubemizde ifadeleri alınarak haklarında tanzim edilen tahkikat evrakları ile birlikte mevcutlu olarak Cumhuriyet Başsavcılığına gönderilir.
3- Serbest bırakılmaları halinde durumları İçişleri Bakanlığı'na arz edilir. Gelen cevaba göre işlem yapılır. Bu şekilde ilimizden 1995 yalında 33 yabancının ,1996 yılında 120 yabancının üçüncü ülkelere çıkışları sağlanmıştır.
ÖLÜM MASASI
Ölüm masası ülkemizde vefat eden yabancıların işlemlerini aşağıda belirtilen esaslara göre yapar;
1- Ölen yabancı hakkında Belediye Sağlık İşleri Müdürlüğünce mernis ölüm tutanağı tanzim edilir.
2- Tanzim edilen tutanak ilgili Nüfus Müdürlüğüne gönderilir ve çok dilli ölüm tutanağı düzenlenir.
3- Nüfus müdürlüğü yabancının çok dilli ölüm tutanağını, mernis ölüm tutanağını ve pasaportunu şubemize gönderir.
4- Alınan evraklardan birer suret ve Pasaportu ilgili olduğu konsolosluğa gönderilir.
5- Bu evraklardan birer surette Dış İşleri Bakanlığı’na sunulur ve Bakanlığımıza bilgi verilir
EVLİLİK MASASI
Evlilik masasında yapılan işlemler;
1- Evlendirme memurluğundan gelen evraklar Yabancı ikametli ise Şubemiz arşivine kaldırılır.
2- Yabancının ikamet numarası yoksa Şubemiz kalemi dolabında muhafaza edilir.
DOĞUM MASASI
1- Doğumun olduğu İlçe Nüfus Müdürlüğünce tanzim edelin mernis doğum tutanağı ve çok dilli doğum tutanağı şubemize gönderilir.
2- Tutanaklardan birer suret ilgilinin konsolosluğuna ve İçişleri Bakanlığına sunulur.
3- Evraklar, ikamet tezkeresi varsa anne ve ya babasının arşiv dosyasına kaldırılır, Anne ve babanın ikamet tezkeresi yoksa Şubemiz kalemi dolabında muhafaza edilir.
KONSOLOSLUK MASASINDA YAPILAN İŞLEMLER
Dışişleri Bakanlığından gelen konsolos, Konsolos Yardımcısı ve Ateşelerin göreve başlayış ve ayrılışları ile ilgili bilgiler, birer yazı ile istihbarat Şube Müdürlüğü, Güvenlik Şube Müdürlüğü ve Mit Bölge Müdürlüğüne birer yazı ile bildirilerek evraklar Şubemiz kaleminde muhafaza altına alınır.